U, de petitionaris
Tijdelijk logo lbkr vereniging

Verkeerseducatie op het voortgezet onderwijs

146 ondertekeningen

Verkeerseducatie op het voortgezet onderwijs gebeurt slechts incidenteel en op vrijwillige basis. Dit terwijl het structureel aanbieden van verkeerslessen essentieel is om de kennis van verkeersregels onder jongeren te vergroten, het gewenste verkeersgedrag te stimuleren en een positieve impuls te geven aan de verkeersmentaliteit.

Wij

verkeersdeelnemers en betrokken organisaties

constateren

• Dat onderzoeken een zorgwekkende stijging laten zien van het aantal verkeersslachtoffers en het asociaal gedrag in het verkeer toeneemt.

• Dat de politie zich ernstige zorgen maakt over het asociale gedrag op de weg en actiever gaat handhaven op asociaal verkeersgedrag

• Dat de overheid veel heeft geïnvesteerd in aanpassingen van wegen om de verkeersveiligheid te verbeteren

• Dat het structureel aanbieden van verkeerslessen op scholen een positief effect zal hebben op de verkeersveiligheid en de vorming van de verkeersmentaliteit.

• Dat het aanbieden van verkeerslessen op het voortgezet onderwijs slechts op vrijwillige basis is en hierover geen onderwijsdoelen worden opgesteld.

en verzoeken

Dat de overheid er zorg voor draagt, dat verkeerseducatie een vast onderdeel wordt van het onderwijsprogramma van het voortgezet onderwijs. Dit met als doel de verkeersveiligheid in Nederland te bevorderen.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
Petitieloket:
Einddatum:
17-12-2019
Petitionaris:
LBKR
Organisatie:
Beroepsvereniging voor rijinstructeurs LBKR
Website:

Ondertekeningen

LBKR vindt steeds meer steun voor petitie

Hieronder een korte update over de voortgang van de petitie

• Op 8 september heeft de beroepsvereniging voor rijinstructeurs LBKR een persbericht op de site geplaatst en naar de pers verzonden: www.lbkr.nl/2019/09/08/lbkr-pleit-voor-verkeerseducatie-op-het-voortgezet-onderwijs/

• Op Rij-instructie.nl is op donderdag 10 oktober een artikel geplaatst met de kop "LBKR vindt steeds meer steun voor petitie". Lees hier het artikel: www.rij-instructie.nl/nieuws/actueel/24258/lbkr-vindt-steeds-meer-steun-voor-petitie

• Op 15 november organiseert LBKR een bijeenkomst in Epe.

+Lees meer...

U bent dan van harte welkom. Bij de stand van LBKR worden handtekeningen verzameld en er zal tijdens de bijeenkomst een update worden gegeven met betrekking tot de petitie. Meer informatie over de bijeenkomst vindt u op onze site: www.lbkr.nl

• De petitie zal op 17 december 2019 aan de Tweede Kamerleden met verkeersveiligheid in de portefeuille worden aangeboden. Ook het Ministerie van I&W zal de petitie ontvangen.
21-10-2019